Crying Like A Baby Monkey 'riniharani harani: Memori !-- SCM Music Player http://scmplayer.net --> expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

at a time when the seeds love, compassion and kindness in us grows, we will allow ourselves to bear

Orang cakap "Biar kurang rupa, jangan kurang ilmu. Biar kurang harta, jangan kurang ibadah. Biar kurang famous jangan kurang ajar

Selasa, 3 Mac 2015

Memori


بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Memori

Kau dengan memori kau.
Aku dengan memori aku.

Tapi macam mana kalau memori tu antara kau dan aku? Haha.

Memori ni sebenarnya adalah penjajah yang paling hebat parasitnya. Haha. Knp panggil parasit? Sbb ianya penjajah yg menjajah setiap pelusuk ingatan yang tiba-tiba jadi kosong dalam bahagia. Tiba-tiba jadi sunyi dalam riuh rendahnya. Dan dari situ memori mencelah mengikut peredaran 'mood', semangat dan apa yang terfaktab dalam diri. Apa yang difikirkan. Walau pun kekadang tak bersesuaian masa dan cara. Tapi siapa kesah kan?

Memori. Semua tahu. Kejam! Deskripsi paling short aku rasalah. Kadang kala membina kekuatan. Adakalanya menjatuhkan dalam motion sangat perlahan.

Memori. Terlalu banyak nyatanya. Sampaikan ada yang indah tapi tak terluah. Ada yang sedih kecewa hambarnya tapi still mampu memotivasikan diri untuk yang lebih baik. Bina kekuatan dari pelbagai sudut. Perbetulkan mana yang mampu. Yang perlu. Yang sepatutnya. Belajar melepaskan, wake up, move on and let it go.

Let it go... Let it go...
Can't hold it back anymore

Ah! Terjebak sudah. Tak apelah. Sekadar monolog apa yang dirasa sebab ianya satu pengalaman mendewasakan diri dari jadi seorang yang kalah menjadi seorang yang tabah.

Lumrah hidup. Tak gitu?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan