Crying Like A Baby Monkey 'riniharani harani: Hamba Tanpa Dosa !-- SCM Music Player http://scmplayer.net --> expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

at a time when the seeds love, compassion and kindness in us grows, we will allow ourselves to bear

Orang cakap "Biar kurang rupa, jangan kurang ilmu. Biar kurang harta, jangan kurang ibadah. Biar kurang famous jangan kurang ajar

Ahad, 6 September 2015

Hamba Tanpa Dosa


Bukannya aku mendukung mereka yang masih belum benar menerapkan syariat

Namun aku tahu
bagaimana perjuangan seorang hamba yang pernah hampir hangus dimakan api dosa,
kemudian perlahan-lahan merangkak,
berusaha membersihkan diri di lautan ampunan Allah.
Sulit. Berat. Bercabang.
Air mata & kegetiran sudah menjadi sahabat paling setia


Bukannya aku mendukung saudara saudariku yang masih belum tepat menerapkan syariat
Namun aku sedar
tak seorang pun manusia di dunia yg bahagia hidup dibawah keterpaksaan & tekanan


Hidayah,
akan mengalir kepada mereka yang salah pergaulannya
namun masih memiliki hati lembut untuk menerima kebenaran Allah.
Daripada mereka yg benar pergaulannya namun
selalu menganggap diri lebih baik & sempurna daripada manusia lain di dunia


Mereka bukan tak mahu menjadi baik,
Namun belum menemukan bagaimana caranya menjadi baik
Mereka bukan tak mahu kembali pada jalan lurus Rabbana,
namun mereka tak tahu jalan mana yg Allah redhai
Maka, tugas kita adalah menunjukkannya
.

Mereka bukan tak mahu menjadi insan yg bertaubat nasuha atas dosa-dosanya,
Hanya saja mereka terlalu malu jika masuk kedalam pergaulan "hamba tanpa dosa"


Semoga semakin hari,
semakin banyak insan dakwah yg menyedari.
Kita ini bukan Tuhan.
Tak pantas rasanya menjauhi seseorang hanya kerana tak sebanding level ilmu agamanya


Aku mencintai saudara saudariku,
Maka dari itu,
Aku pun ingin mereka merasakan betapa tenangnya hidup dalam koridor syariat yang telah ditetapkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan