Crying Like A Baby Monkey 'riniharani harani: March Already! Alhamdulillah !-- SCM Music Player http://scmplayer.net --> expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

at a time when the seeds love, compassion and kindness in us grows, we will allow ourselves to bear

Orang cakap "Biar kurang rupa, jangan kurang ilmu. Biar kurang harta, jangan kurang ibadah. Biar kurang famous jangan kurang ajar

Sabtu, 28 Februari 2015

March Already! Alhamdulillah

Bismillah

Asslamualaikum sebagai pembuka bicara sepanjang penulisan ini

aik acah acah formal pulak.ok tak nak formal formal
aku tak minat formal formal ni.formal formal ni bagi pada pilihan raya je

sebelum tu assif aku terpaksa padam semula entry aku sebelum sebelum ni.
aku nak mulakan hidup yang baru,yang segar indah serta harmoni
okey terover harmoni



perasan tak ? pejam celik pejam celik pantas sungguh masa berlalu,sudah masuk bulan March.Siapa lahir bulan March? Please raise yaour hand tetinggi.


Perlu diingat ya,semakin singkatnya usia kita dan semakin hampir dengan ajal yang tak diketahui bila akan menjemput kita Allahu.


Maka benarlah hadis daripada Anas Bin Malik,Rasulillah SAW bersabda:


"Tidak akan berlaku hari kiamat sehinggalah masa menjadi sangat singkat,setahun seperti sebulan,sebulan seperti seminggu,seminggu seperti sehari,sehari seperti sejam dan sejam seperti percikan nyalaan api." - Hadis ini dikeluarkan oleh Imam At Tirmizi.


Dari ufuk timur hingga ke barat,dari pagi hingga ke senja,dari saat berganti minit berganti jam berganti minggu berganti tahun,dari nafas ke nafas,pastikan Allah sentiasa di hati kita.


Berusahalah untuk berubah kepada yang lebih baik.Sesiapa yang hidupnya hari ini tak berubah menjadi lebih baik daripada semalam,bermakna telah mempersia sia peluang hidup pada hari sebelumnya.



Semoga setiap hari hari yang kita lalui,kita dapat membina kekuatan ilmu,jiwa dan iman,seterusnya berjaya melahirkan amal dan tindakan yang menjadi pemangkin kepada perubahan ke arah suatu yang lebih baik terhadap diri,keluarga,masyarakat dan negara umat islam


So let's try to do as much good as we can while we are alive and breathing.


InsyaAllah





Tiada ulasan:

Catat Ulasan